21 March 2014

Laman web beli barang online [Updated 6/11/2015]

Korang ada favourite website utk beli barang secara online?

Selain drpd Mudah.my dan Ebay, mana lagi tempat yg biasa korang lawati? Kebanyakan online marketplace menawarkan barangan2 pada harga diskaun. Tidak dinafikan ada barang yg dijual lebih mahal drpd kat luar, tapi kebanyakan barang yg dijual secara online adalah lebih murah. Ada website yg menawarkan penghantaran percuma, tetapi ada juga yg perlu dibayar kos penghantaran barangannya. Cara pembayaran juga mudah dan selamat. Boleh bayar guna kad kredit/debit, online banking dsb. Di sini disenaraikan beberapa website berkenaan: 

1. Superbuy

Website pertama yg aku gunakan utk beli barang. Barang paling mahal pernah aku beli kat sini ialah Samsung Galaxy Note 10.1 pada harga RM1950.00 masa tablet tu mula2 keluar tahun 2012 yg lalu. Siap dapat free sebiji Sandisk pendrive 8gb lagi tu.



2. Groupon

Aku paling banyak beli barang kat website ni masa tahun 2012 dulu. Biasanya mereka akan kumpulkan seberapa ramai pembeli utk mengurangkan harga sesuatu barangan yg dijual.


3. Lazada

Aku paling banyak beli barang kat website ni masa tahun 2013 yg lalu. Penghantaran laju dan boleh bayar depan pintu rumah.


4. Ip-Mart

Aku baru beli barang sekali je kat sini tahun ni.


5. Lelong

6. Zalora



8. Qoo10






Akhir sekali, laman web yg membolehkan anda mendapat cashback drpd pembelian secara online. Wang akan terus dikreditkan ke akaun bank anda. Maklumat lanjut dan pendaftaran boleh didapati di sini

No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com