01 December 2016

#3. How to earn money without having an actual job

Jana pendapatan sampingan dgn online survey

Di antara cara2 mudah utk mendapat wang online ialah dgn menjawab survey di internet. Walaupun diakui ada banyak survey provider yg merupakan scam, namun ada juga sebahagian yg lain merupakan genuine. Apa yg penting anda jangan sesekali membayar duit kpd mereka utk menjawab atau utk mendapat lebih banyak survey. Ingat! Nak dapat duit banyak2, kena kerja dan usaha sendiri. Main Online Survey ni hanya sekadar suka2 je,

Di antara survey provider pilihan saya ialah Surveyon. Setiap kali anda jawab survey atau quickpoll, mereka akan beri points. Kumpul points yg diberikan utk menebus kpd duit sebenar yg bakal dikreditkan ke akaun PayPal anda.  Selain itu anda boleh mendaftar dgn Panel Place di mana ini merupakan platform yg menempatkan beberapa banyak Survey Provider yg boleh anda pilih.







Berikut adalah contoh earning yg saya dapat drpd Surveyon. Imej ini saya upload ke website Panel Place.  Di Panel Place, pada setiap bulan mereka akan turut membuat promotion challenge yg mana para pemenang akan dibayar cash dlm US Dollar.



Selain drpd Surveyon, saya recommend anda join Viewfruit. Viewfruit lebih mudah kerana ada app sendiri jadi anda boleh jawab survey drpd telefon bimbit.

Blog mikro saya dalam Viewfruit open.Join saya dan kita boleh berkongsi perasaan kami dan hidup bersama-sama. http://my.viewfruit.com/en/Register/OTkzMTI6VDVONTlLWUpTUjVXSDNHRTc3S1k=/OQ==

Selain itu, ada satu lagi survey provider drpd Malaysia yg saya join di mana anda boleh tukar point yg anda kumpul kpd Voucher pasaraya ataupun RM20 tunai yg dimasukkan ke dlm akaun Paypal. Boleh tuliskan alamat email anda di ruangan komen utk saya hantarkan link invitation.



2 comments:

http://www.emailcashpro.com